Gentse economie onder druk: nood aan frisse ploeg

Op 23 november 2017

In een open brief neemt VOKA het Gentse stadsbestuur zwaar op de korrel. De ondernemersorganisatie bevestigt wat N-VA Gent al lang aanklaagt: economie en handel worden stiefmoederlijk behandeld in onze stad.

Sterker nog: het wordt ondernemers op allerlei manieren extra moeilijk gemaakt. En dat is onbegrijpelijk: deze mensen bakken immers de taart waarmee we onze welvaart en ons welzijn kunnen betalen.

Fractievoorzitter en lijsttrekker 2018 Elke Sleurs:
“Onze fractie heeft de voorbije jaren consequent constructieve voorstellen gedaan om onze Gentse ondernemers te ondersteunen. Nieuwe maatregelen die onze handel en economie schaden hebben we altijd fel bekritiseerd. Misschien moet VOKA de bekroning van Termont tot VOKA-legende vorig jaar toch maar herroepen.”

Voor wie een ander economisch beleid wenst voor onze stad is N-VA in oktober 2018 de beste garantie. Met een frisse ploeg willen we een nieuw beleid voeren met een duidelijke focus op zuurstof voor ondernemen. Gent mag niet ‘verdorpen’, maar moet de regionale metropool blijven die ze is.

Elke Sleurs, fractievoorzitter en lijsttrekker 2018

Bijlage:

Een kleine greep uit de recentste initiatieven van de Gentse N-VA, op basis van de concrete pijnpunten die VOKA aanhaalt:

- kritiek op te strikt uitgiftebeleid bedrijventerreinen (Sandra Van Renterghem, mei 2016)

- kritiek op nieuw stadsdistributiecentrum met 1 bevoorrechte partner (Sandra Van Renterghem, maart 2017)

- voorstel voor werknemers-parkeerabonnement (Gert Robert, mei 2017)

- pleidooi voor noodlijdende middenstand (Guido Meersschaut, juni 2017)

- pleidooi voor meer aandacht voor economie in ruimtelijke structuurvisie ‘Ruimte voor Gent 2030’ (Gert Robert, juni 2017)

- voorstel om via ICT-overheidsopdrachten jonge Gentse start-ups aan te moedigen (Karlijn Deene, september 2017)

- kritiek op invoering praktijktesten (discriminatie) voor bedrijven (Elke Sleurs, september 2017)

- voorstel voor grootschalige evaluatie van impact mobiliteitsplan op ondernemers (Gert Robert, september/oktober 2017)

- pleidooi voor ondernemersvriendelijke bijsturing mobiliteits- en parkeerbeleid (Gert Robert, november 2017)