Vlaams geld voor mobiliteit in Gent

Op 21 december 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken
wegenwerken

De Vlaamse Regering heeft de investeringsbudgetten voor álle vormen van vervoer opgetrokken tot recordhoogte en dat zal ook voelbaar zijn in Gent. De planning van het Agentschap Wegen en Verkeer bevat goed nieuws voor de mobiliteit in onze stad.

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts zorgt voor recordinvesteringen in fietsinfrastructuur, waterwegen, openbaar vervoer én weginfrastructuur. Er kan zo volop werk gemaakt worden van vlotter en veiliger verkeer voor alle weggebruikers.

“We willen het aantal verkeersdoden terugdringen en de economische ontwikkeling alle kansen geven door te investeren in goede wegen voor iedereen. N-VA Gent heeft bijvoorbeeld altijd gepleit voor een veilige fietsonderdoorgang aan de Sint-Lievenspoort. We hebben die dossiers ook aangekaart in Brussel bij minister Weyts”.

De planning 2018 - 2020 van het Vlaamse Agentschap Wegen en Verkeer, een dienst van minister Weyts, is één lange lijst van belangrijke investeringen in de toekomst van Vlaanderen. Ook voor Gent zit er goed nieuws in:

Sanering E17 viaduct Gentbrugge – 10 miljoen euro
Vervanging van Meulestedebrug – 6 miljoen euro
fietsonderdoorgang aan kruispunt Sint-Lievenspoort – 1,2 miljoen euro
Bouwen van Verapazbrug  – 9,6 miljoen euro
Herinrichting van N9 Palinghuizen en Brugsevaart – 8,5 miljoen euro
Verbinding van N60 met de R4-Zuid – 2,3 miljoen euro
Herinrichting A.  Catriestraat en Boskeetstraat + fietspaden – 1,5 miljoen euro
Saneren slingerviaducten “brokkelbruggen” Zwijnaarde– 12 miljoen euro
Fietspaden N70 – 2 miljoen euro

Vlaanderen gaat meer werken aan de weg, ook in Gent!