Anneleen Van Bossuyt (N-VA) vindt plaats voor Bracke en Sleurs

Op 23 februari 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

In Gent is er duidelijkheid over de plaatsen van Kamervoorzitter Siegfried Bracke en Vlaams parlementslid Elke Sleurs. Bracke zal in het midden van de lijst staan op de zevenentwintigste plaats, Sleurs zal duwen. Dat heeft N-VA-lijsttrekker Anneleen Van Bossuyt aangekondigd in het radioprogramma De Ochtend.

Van Bossuyt is de lijsttrekker van de N-VA in Gent sinds eind januari toen ze overnam van Elke Sleurs. Bracke en Sleurs zeiden toen dat ze haar lijst zouden steunen en nu is ook duidelijk van op welke plek dat zal zijn. Van Bossuyt heeft gisterenavond aan het bestuur van de afdeling in Gent voorgesteld om Siegfried Bracke op plaats 27 te zetten en Elke Sleurs de lijst te laten duwen.

De lijstvorming in Gent liep niet van een leien dakje, maar nu is de knoop over de rol van Bracke en Sleurs dus doorgehakt. Van Bossuyt is tevreden over de uitkomst: “Siegfried en Elke hebben zelf mee de oplossing aangereikt en er is nu duidelijkheid over hun plaats. Het belangrijkste voor mij was dat ze allebei de lijst steunen, dat ze campagne gaan voeren voor ons project in Gent en dat ik altijd op hun expertise kan rekenen.”

Nieuws over de andere plaatsen was er nog niet. “We kunnen een moeilijk verhaal nu afsluiten en gaan nu samen verder werken aan de sterkst mogelijke lijst voor Gent en aan concrete voorstellen voor betere mobiliteit, meer veiligheid en voor een ondernemend Gent. Gent is klaar voor verandering, en daar kan alleen de N-VA voor zorgen”, besloot Van Bossuyt.