Isabelle De Clercq nieuwe voorzitter Gentse gemeenteraadsfractie N-VA

Op 20 november 2012

De nieuwe N-VA-gemeenteraadsfractie die begin 2013 aandeslag gaat, heeft unaniem gekozen voorIsabelle De Clercqals fractievoorzitter.

Een keuze voor ervaring.Isabelle De Clercq zetelt sinds 1992 onafgebroken inde Gentse gemeenteraad en staat bekend om haar gedegen dossierkennis en scherpe tussenkomsten. Openbare werken,democratische en correcte besluitvorming met inspraak vande burger, en aandacht voordedeelgemeenten ende middenstand, zijnde thema's die raadslid De Clercq na aan het hart liggen.

Een keuze voor Gent ook. Met drie parlementairen in Brussel (kamerlid Siegfried Bracke, senatorElke Sleurs en Vlaams parlementslidHelga Stevens) isde nationale politiek stevig vertegenwoordigd inde N-VA-fractie. Toch werd het opportuun geacht om te kiezen voor iemand wiens politieke focus exclusief en integraal op Gent gericht is.

"Ik kijk er naar uit om onze ploeg te coachen. We hebben goede mensen met de nodige expertise op de verschillende beleidsdomeinen. We gaan het de nieuwe coalitie niet gemakkelijk maken. En dat in het belang van de Gentenaars: het pas voorgestelde bestuursakkoord is op vele punten immers geen goede zaak voor de Gentse burgers en bedrijven", aldus De Clercq.

Isabelle De Clercqwoont in Drongen met haar echtgenoot en is moeder van vier kinderen. Beroepshalve leidt ze sinds 1981 haar eigen advocatenkantoor.