Nieuws

Alle nieuwsitems

Op 3 mei 2019

Beste Gentenaar, Op 26 mei trekken we weer met z’n allen naar de stembus. De inzet van de verkiezingen is groot: we willen met N-VA richting blijven geven aan het Vlaamse en federale beleid. We willen vanuit Brussel ook zaken realiseren voor Gent. Ons programma is duidelijk: werkende mensen moeten …

Op 2 mei 2019, over deze onderwerpen: Economie & Werk, Mobiliteit en openbare werken

Sandra Van Renterghem stelde de voorbije maand vragen over een recente evaluatie van het circulatieplan. Daaruit was onder meer gebleken dat één derde van de Gentenaars minder shopt in het centrum omwille van het nieuwe plan. Ook vinden 4 op 10 Gentenaars dat de knippen nog altijd erg onduidelijk …

Op 1 mei 2019, over deze onderwerpen: Leefmilieu & Landbouw, Mobiliteit en openbare werken

In 2017 voerde stad Antwerpen onder N-VA-bestuur de allereerste lage emissiezone (LEZ) in. Vanaf 2020 voert ook stad Gent een LEZ in, specifiek voor het gebied binnen de kleine ring R40. Gemeenteraadslid Karlijn Deene: “De N-VA staat achter initiatieven zoals de LEZ die de luchtkwaliteit van onze …

Op 30 april 2019, over deze onderwerpen: Cultuur & Sport, Sociale zaken, Welzijn

Elke Sleurs kaart al sinds de opening van de nieuwe stadsbibliotheek De Krook in mei 2017 de gebrekkige toegankelijkheid voor personen met een handicap aan. Twee jaar geleden verzekerde de schepen haar dat de nodige maatregelen zouden genomen worden om de bibliotheek optimaal toegankelijk te maken …

Op 27 april 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken, Wonen (+ ruimtelijke ordening)

De nieuwe parkeergarage in Ledeberg gaat pas tegen de zomer van 2020 open, kreeg Gert Robert (N-VA) te horen in de gemeenteraad. De werken aan de nieuwe parkeergarage nabij Speurder in Ledeberg zijn forse vertragingen aan het oplopen. Door een probleem aan de rioleringen moeten de fundamenten extra …

Op 26 april 2019

Fractievoorzitter Anneleen Van Bossuyt: “We stellen vast dat het aantal klachten bestemd voor de Ombudsvrouw de voorbije jaren flink is toegenomen: in 2015 waren het er nog 328, in 2018 zijn het er al 551.  Het gaat dan om de zogenaamde ‘tweedelijnsklachten’: problemen die niet opgelost geraakten …