Jong N-VA deelt schoon water uit in Oostakker

Op 28 mei 2018, over deze onderwerpen: Intercommunales, Verkiezingen 2018

Op zaterdag 26 mei deelde Jong N-VA Gent schoon water uit bij een winkelcentrum in Oostakker.

In delen van Oostakker komt al maandenlang bruin “drinkwater” uit de kraan.
Het is zeer vreemd dat het waterbedrijf en het stadsbestuur niet in staat lijken te zijn om dit probleem voor eens en voor altijd op te lossen.

“Wij zijn ons als jongeren zeer bewust van het belang om zo min mogelijk te vervuilen. Wij vinden het dan ook jammer dat de bewoners van Oostakker afhankelijk zijn geworden van gebotteld water in plaats van het veel duurzamere kraanwater, ook vreemd dat dit gebeurt terwijl de partij Groen hier in het bestuur zit. We zullen schoon en helder water uitdelen aan de mensen om hen een hart onder de riem te steken.” Aldus bestuurslid Tristan Bons.

Gemeenteraadslid Sandra Van Renterghem was ook aanwezig. Zij is de voorbije jaren uitgegroeid tot “de woordvoerder” van Oostakker op het stadhuis. Op de laatste gemeenteraad bood ze de burgemeester een fles troebel water uit Oostakker aan, hij weigerde ervan te drinken. Ook lijsttrekker Anneleen Van Bossuyt kwam de mensen van Jong N-VA een handje toesteken.

N-VA deelt proper water uit in Oostakker – HLN 27 mei 2018