Krijgen Gentenaars de kans mee te bouwen aan digitaal Gent?

Op 3 oktober 2017, over deze onderwerpen: Economie & Werk

In Antwerpen lanceert de stedelijke ICT-dienst Digipolis geregeld brede oproepen om mee te werken aan het ontwikkelen van apps en andere digitale toepassingen voor een betere dienstverlening. Men daagt de ondernemende burger letterlijk uit om de best mogelijke oplossing te ontwerpen voor een concreet probleem. Geïnteresseerden kunnen heel eenvoudig deelnemen. Een mooie manier om het talent dat in de stad leeft te mobiliseren.
Ook in Gent zijn er heel wat jonge en minder jonge mensen met kennis van zaken die zouden kunnen meedenken en meebouwen aan digitale toepassingen voor onze stad. Daarom vroeg Karlijn Deene of het stadsbestuur bereid is om ook dit soort open oproepen te lanceren. De bevoegde schepen verzekerde dat dit al het geval is.

Maar Karlijn heeft haar twijfels: “Ik blijf de indruk hebben dat de Gentse Digipolis telkens zelf het warm water wil uitvinden door zelf toepassingen te ontwikkelen in plaats van ze uit te besteden of in te kopen. Ik spoor de schepen dan ook aan om veel meer een beroep te doen op onze Gentse talenten en op de markt.”