N-VA heeft nieuwe fractieleider

Op 4 december 2013

Isabelle De Clercq gaat, Siegfried Bracke komt.

Omdat de combinatie van het fractievoorzitterschap met haar advocatenpraktijk voor Isabelle De Clercq bijzonder zwaar is gebleken, wordt er bij de Gentse N-VA-fractie van rol gewisseld. Lijsttrekker Siegfried Bracke wordt de nieuwe fractieleider. De Gentse N-VA-afdeling heeft daarvoor dinsdagavond groen licht gegeven.

Siegfried Bracke, en met hem de hele Gentse N-VA, danken Isabelle De Clercq voor het geleverde werk. 'Isabelles ervaring in de gemeenteraad is voor een fractie met zoveel nieuwe mensen van onschatbare waarde,' zegt Bracke. 'Met die ervaring, maar ook met haar gedrevenheid en inzet heeft ze voor de 9 N-VA-verkozenen de toon gezet.'

Voor alle duidelijkheid: Isabelle De Clercq blijft wel actief in de gemeenteraad. 'Ik voel mij na meer dan 20 jaar gemeenteraad nog altijd zeer gemotiveerd, maar helaas moet een mens soms hartverscheurende keuzes maken. De combinatie met de advocatenpraktijk is ondoenbaar zwaar,' zegt De Clercq.  'Ik ben tegelijk trots op onze fractie: we staan er. Vriend en vijand zullen dat bevestigen. En met Siegfried Bracke aan het hoofd zullen we tegen deze meerderheid constructief oppositie blijven voeren'.