N-VA verkrijgt hoorzitting over bestemming Sint-Annakerk

Op 15 januari 2019, over deze onderwerpen: Cultuur & Sport

N-VA Gent is van mening dat het hoog tijd is dat het schepencollege uitleg geeft over haar beslissingen voor de herbestemming van de Sint-Annakerk. Daarom vroegen Karlijn Deene en Anneleen Van Bossuyt om een bespreking in openbare zitting van dit dossier, met onderstaande brief. De schepen gaat op hun vraag in: op 11 februari komt er een hoorzitting over de bestemming van de Sint-Annakerk in de commissie cultuur. Zo krijgen gemeenteraadsleden de kans vragen te stellen en met kennis van zaken een standpunt in te nemen.

Geachte schepen,

Geachte algemeen directeur,

De toekomst van de Sint-Annakerk ligt vele Gentenaars nauw aan het hart. Niet zonder reden: de Sint-Annakerk is een belangrijk Gents monument met grote erfgoedwaarde.

De N-VA fractie meent dat de keuze voor een herbestemming doordacht en met het nodige draagvlak dient te gebeuren. Een publiek debat over de herbestemming van de kerk dringt zich op.

Dit stadsbestuur stelt  in zijn bestuursakkoord veel belang te hechten aan participatie en overleg.  Daarom verzoeken wij u om een hoorzitting over dit dossier te organiseren, dit tijdens de publieke zitting van de commissie ‘Cultuur, Feesten en Sport’ van februari of maart e.k.  Tijdens deze hoorzitting wensen wij meer duidelijkheid te krijgen over de ingediende projecten, de genomen keuzes en de te volgen stappen.

Het lijkt ons zinvol de relevante actoren uit te nodigen om te worden gehoord, inzonderheid de leden van de experten jury.

Met vriendelijke groeten,

KARLIJN DEENE, gemeenteraadslid commissie Cultuur, Feesten en Sport