n-va vraagt maatregelen voor Zuidbuurt

Op 23 oktober 2013

Problemen in de Zuidbuurt escaleren, N-VA vraagt het Gents stadsbestuur om onmiddellijke maatregelen.

In de wijk rond de prostitutiebuurt blijft de overlast toenemen. Het meest recente feit zijn twee zware inbraken in drie dagen tijd.
De N-VA vraagt zich af wat er nog moet gebeuren voor het stadsbestuur ingrijpt. “Het is bekend welke maatregelen nodig zijn maar het bestuur talmt met de uitvoering” zegt gemeenteraadslid Elke Sleurs, “de burgemeester zegt wel bewakingscamera’s in de buurt te willen maar doet niets om ze ook echt te plaatsen”.
Sleurs vraagt burgemeester Termont  woord te houden tegenover de buurtbewoners en onmiddellijk de aangekondigde maatregelen uit te voeren.

Concreet wil Elke Sleurs dat het dossier van de camera’s op de eerstvolgende gemeenteraad wordt voorgelegd en dat het bestuur ernstig werk maakt van een verhuis van de prostitutiewijk. Dat staat overigens letterlijk in het paarsgroene bestuursakkoord. Het gaat dus over elementaire geloofwaardigheid.