Nieuwsbrief november

Op 4 november 2019

Beste N-VA-leden,

Ruim een jaar na de gemeenteraadsverkiezingen gaf het stadsbestuur deze maand voor het eerst enkele cijfers vrij over het nieuwe meerjarenplan. Daar zitten zeker goede zaken bij waar wij ook voor gepleit hebben (zoals meer politiemensen, de vernieuwing van het Citadelpark, meer digitale dienstverlening, een extra overdekt zwembad), maar er blijven ook veel vragen.

Hoe het stadsbestuur alles gaat betalen blijft een goed bewaard geheim. Men weigert vooralsnog om de cijfertabellen vrij te geven aan de oppositie en aan de Gentse burgers. Maar termen als belastingen ‘optimaliseren’, ‘beter innen’ of ‘hervormen’ (in casu de bedrijfsbelasting) maken duidelijk dat we op onze hoede zullen moeten zijn. Want de Gentse burgers en ondernemers wat ons betreft meer dan voldoende belastingen en retributies.

De groene regelneverij viert ondertussen weer hoogtij. Mensen zullen geen parkeerplaats meer kunnen aanleggen in hun voortuintje, zelfs niet als die waterdoorlatend en duurzaam is. Dat heeft keizer-koster Watteeuw beslist. En ik hoor de OpenVDL-collega’s wel zuchten en kreunen, maar men laat het allemaal passeren. Alles voor de burgemeestersjerp.

Ook wat dit stadsbestuur onder sociaal beleid verstaat, werd deze maand pijnlijk duidelijk. Voor de huisvesting, het onderhoud en de begeleiding van Roma-gezinnen investeert men alle mogelijke middelen, maar voor het installeren van speeltuigen die ook toegankelijk zijn voor kinderen met een handicap (vb. in een rolstoel) blijkt nog altijd geen budget beschikbaar. Dit is zonder meer een schande.

Met N-VA blijven we timmeren aan de weg om een alternatief te zijn voor het huidige beleid zoals u hieronder kan lezen. Veel leesplezier gewenst!

Met Gentse groeten,

Anneleen Van Bossuyt