Stadsbestuur moet dringend op zoek naar een nieuwe P+R voor Gentbrugge

Op 1 februari 2019, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Mobiliteit en openbare werken
auto

Het is al een tijd bekend dat de pendelparking van Gentbrugge dicht moet tijdens de renovatiewerken aan de viaduct van de E17. Die werken starten volgend jaar en worden over twee jaar gespreid. Maar om nog op tijd klaar te zijn met een alternatieve parking had die nu al op stapel moeten staan. Dat is niet zo.

Gert Robert: “Het stadsbestuur heeft veel te lang gewacht met het zoeken naar een alternatief voor de P+R parking van Gentbrugge. Nu de P+R onder de viaduct om veiligheidsredenen dringend moest worden afgesloten en de volgende jaren dicht zal blijven is het wrang dat er zelfs nog geen begin gemaakt is met de inrichting van een vervangende parking.”

Het geld voor een nieuwe ”mecannoparking” in de omgeving is al enkele jaren in het stadsbudget voorzien, maar tot nu toe zijn er geen beslissingen genomen en ligt er geen concreet plan op tafel voor de bouw ervan.
Gert Robert heeft de schepen al herhaaldelijk gevraagd wat hij gaat doen als de parkeerplaatsen op de P+R van Gentbrugge onbruikbaar worden. Nu die parking nog vroeger dicht moest dan voorzien is het eigenlijk al te laat.