Voorstel N-VA inzake oplaadpunten budgetmeters goedgekeurd

Op 12 december 2014, over deze onderwerpen: Sociale zaken

GENT - Wie het financieel moeilijk heeft, kan elektriciteit kopen via een budgetmeter. Hierdoor kan een gebruiker een bedrag op zijn budgetmeter opladen zoals op een prepaid-telefoonkaart. Op vraag van N-VA wordt de mogelijkheid onderzocht om het aantal oplaadpunten in het Gentse centrum voor budgetmeters uit te breiden.

Volgens OCMW-fractievoorzitter Ronny Rysermans (N-VA) is niet enkel een uitbreiding van het aantal oplaadpunten noodzakelijk, maar ook een ruimere toegankelijkheid is wenselijk. Hierdoor moet het mogelijk worden om ook na de kantooruren en in het weekend een budgetmeter op te laden.

“Want sommige gebruikers van deze oplaadpunten studeren of zijn tewerkgesteld zijn in het sociale of  reguliere arbeidscircuit, waardoor het huidige aanbod te beperkt is”, haalt Ronny Rysermans aan. Bovendien hebben bepaalde gebruikers, aldus N-VA, onvoldoende  transportmogelijkheden om zich te verplaatsen naar de bestaande oplaadpunten in de Gentse deelgemeenten.

Ronny Rysermans (N-VA) is bijzonder opgetogen dat het voorstel tot uitbreiding gerealiseerd werd vanuit de oppositie: “Het Gentse centrum en de regio van AZ Jan Palfijn zijn tot op heden  een blinde vlek, want daar zijn momenteel geen ruim toegankelijke oplaadpunten voor budgetmeters.”