Gespreksavond Geert Bourgeois

Op 5 december 2019, over deze onderwerpen: Gespreksavond

Op 5 december 2019 ontvingen we – samen met N-VA De Pinte – onze geweldige stichter en voormalig minister-president Geert Bourgeois. De meer dan 100 aanwezigen kregen een wervelende visie op de plaats van ons mooie Vlaanderen binnen de Europese Unie.

Geert bouwde zijn speech op uit vijf pijlers. Een stevige herinnering aan alle voordelen die de Europese Unie ons biedt (vrij verkeer van goederen en personen, gemakkelijk reizen, studeren in het buitenland, een eengemaakte markt, … ) zonder de vele uitdagingen die zo’n internationaal samenwerkingsverband met zich meebrengt uit het oog te verliezen. Zo is het bewaken van de buitengrenzen van de Unie een verantwoordelijkheid die alle lidstaten samen zullen moeten opnemen en dringend.

Het is duidelijk dat Geert’s politieke vuur en passie nog lang niet zijn gedoofd. De vele aanwezigen hingen dan ook aan zijn lippen van begin tot eind. Voor herhaling vatbaar.