Huisbezoeken Baarle

Op 15 februari 2020, over deze onderwerpen: Huis aan Huis

Wij komen tot bij u om te luisteren naar de uitdagingen waar onze stad voor staat. Huis na huis. Gentenaar na Gentenaar. Door wind en regen. Om samen te leven.

Op 15 februari trokken Bob, Evelien, Jan, Elke, Ronny, Pieter, Tom VD en Matthieu – later aangevuld met Anneleen - op wijkbezoek in Baarle. En met Valentijn nog maar een dag achter de rug, hadden we zakjes gevuld met chocolade mee voor de Baarlenaren.

De vele boeiende en hartverwarmende gesprekken tonen aan dat de mensen nog steeds wakker liggen van de politiek en de interesse van lokale politici in hun buurt weten te appreciëren. Ze vertelden ons de uitdagingen waar Baarle mee geconfronteerd wordt en die zijn niet min. Het landelijk karakter van hun dorp bewaren, meer investeringen in veilige (fiets)infrastructuur, de uitbouw en toegankelijkheid van de Keuzemeersen als natuurgebied, het nieuwe af- en oprittencomplex van de E40, … . We kunnen als oppositie alvast weer aan de slag.

Een warme gemeenschap maak je niet, die bouw je. Misschien bent u wel de volgende die we op ons huisbezoek aantreffen. Wij kijken er alvast naar uit!