N-VA Gent kiest nieuw bestuur - Bob Cammaert (32) blijft voorzitter

Op 12 februari 2019

Afgelopen vrijdag hebben de leden van de Gentse N-VA een nieuw bestuur verkozen. Bob Cammaert, die in april 2017 Peter Dedecker opvolgde, is herkozen als voorzitter. De 32-jarige advocaat is al tien jaar actief binnen verschillende lokale N-VA afdelingen en zal ook de komende drie jaar zijn schouders zetten onder de uitbouw van N-VA Gent.

Voorzitter Bob Cammaert: “Samen met onze 38 bestuursleden zal ik de volgende jaren werken aan de uitbouw van een afdeling met een glasheldere visie. Een afdeling  waarvan heel Gent weet dat ze bruist en waar ze voor staat. Met een sterke gemeenteraadsfractie die volop zijn rol als grootste oppositiepartij speelt tegenover de Gentse monstercoalitie. Onze stijl is constructief, kritisch en rebels. We focussen op de strijd tegen overlast en onveiligheid, de integratie van nieuwkomers, een ondernemingsvriendelijk klimaat, een sociaal beleid met rechten en plichten, werken aan slimme mobiliteit, en de eigenheid van zowel de deelgemeenten als de centrumstad.”

Als ondervoorzitter werd een fris gezicht verkozen, Evelien Alenus. De 26-jarige advocate kwam in 2018 voor het eerst op tijdens de gemeenteraadsverkiezingen en heeft de smaak duidelijk te pakken. De kersverse ondervoorzitter maakt deel uit van een groep jonge mensen die een jeugdige wind doen waaien door de Gentse N-VA.

Ondervoorzitter Evelien Alenus: “Ik omschrijf mezelf als een sociale en gedreven vrouw die de waarden waar N-VA voor staat actief wil uitdragen. Onze samenleving en onze stad zijn in verandering en ik wil die verandering graag mee vorm geven. De zorg om onze leefomgeving en het klimaat liggen me nauw aan het hart en ik wil mee antwoorden formuleren op de uitdagingen die op ons afkomen. Zonder doemdenken en met geloof in menselijk kunnen en vooruitgang.”

Meer info:

Bob Cammaert, voorzitter N-VA Gent