N-VA Gent kiest nieuw bestuur. Bob Cammaert (35) blijft voorzitter

Op 6 april 2022, over deze onderwerpen: Beleid & financiën
Bestuur

Op vrijdag 25 maart jl. verkozen de Gentse N-VA-leden een nieuw bestuur. Bob Cammaert, die sedert april 2017 Peter Dedecker was opgevolgd, is voor een tweede keer herkozen als voorzitter. De 35-jarige advocaat is reeds 15 jaar actief binnen lokale N-VA-afdelingen, het AB Gent-Eeklo en de partijraad.

“Om te beginnen ben ik enorm trots op het werk van onze afdeling de afgelopen jaren, ondanks de moeilijke (corona)omstandigheden. N-VA Gent is één van de - zoniet dé - meest actieve lokale politieke afdeling van onze regio. Dat wil ik, samen met ons toekomstig bestuur, verder zetten met nog meer activiteiten en nog meer de straat op”, blikt de pas herkozen voorzitter terug op de voorbije jaren.”

“Onze boodschap moet nog luider klinken. Van Drongen tot Gentbrugge, van Oostakker tot Zwijnaarde en doorheen de Kuip. Zodat elke Gentenaar in 2024 exact weet waar wij voor staan. Vijf jaar na de opmaak van ons vorig verkiezingsprogramma is het ook zaak onze boodschap terug op scherp te zetten. Zo heeft de Gentenaar een echt inhoudelijk alternatief voor de Groene woke waanzin die ons steeds erger teistert”, klinkt de voorzitter strijdvaardig.

“Belangrijke thema’s voor mij zijn: (1) komaf maken met de thuistaal-fetisjisme, (2) het invoeren van een pragmatisch mobiliteitsbeleid en (3) een financieel gezond beleid; dus niet de schuld laten verdubbelen naar 1 miljard EUR en daar niks aan proberen doen … ”, geeft de voorzitter nog mee.

Als ondervoorzitter werd Jan Mertens verkozen, een 35-jarige beleidsmedewerker die tot nu secretaris was van de afdeling. Jan is al sinds jaar en dag in de weer voor eerst Jong N-VA Gent en daarna N-VA Gent.

“Als wetenschapper sta ik ervan versteld hoe weinig doordacht het Gentse beleid eigenlijk is. Vaak worden de groene dogma’s bovengehaald, die reeds lang wetenschappelijk achterhaald zijn. Deze week nog door op de Gentse Feesten korting te geven aan eetstanden die werken met 100% bio-producten. Over dat bio-label valt wel heel wat te zeggen. Zo worden er vaak natuurlijke pesticiden gebruikt, die soms giftiger zijn of die minder goed werken, waardoor er dus net meer gesproeid moet worden. Ook is er meer kostbare landbouwgrond nodig om tot een zelfde opbrengst te komen”, geeft de kersverse ondervoorzitter zijn politieke motivatie te kennen.

Het nieuwe N-VA Gent bestaat - naast de voorzitter en de ondervoorzitter - uit 21 bestuursleden aangevuld met de 6 gemeenteraadsleden. Een gemotiveerd en getalenteerd team dat met volle goesting de komende jaren het N-VA Gent verhaal zal uitdragen.