N-VA Gent presenteert lijsttrekker voor gemeenteraadsverkiezingen in oktober 2024. Anneleen Van Bossuyt: “Een stem voor de N-VA is de enige optie voor Gentenaars die geen De Clercq/Watteeuw II willen”

Op 20 oktober 2023, over deze onderwerpen: Beleid & financiën
Cartoon start campagne VK 2024

Het afdelingsbestuur van N-VA Gent heeft Anneleen Van Bossuyt, nu fractieleider in de gemeenteraad en ook federaal kamerlid, verkozen tot lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen op zondag 13 oktober 2024.

Afdelingsvoorzitter Bob Cammaert: “Dit is een logische keuze. Anneleen was de voorbije vijf jaar al onze politieke kopvrouw als fractieleider in de gemeenteraad. Die rol heeft ze met glans ingevuld. Ze legde de huidige meerderheid keer op keer het vuur aan de schenen, of het nu ging over polariserende mobiliteitsmaatregelen, belastingverhogingen ten gevolge van de slecht beheerde stadskas, of de toenemende onleefbaarheid in sommige Gentse buurten. Daarnaast deed ze maand na maand constructieve voorstellen om de problemen in onze stad aan te pakken. Anneleen is iemand met een positieve ingesteldheid én met visie. Kortom, de ideale vrouw voor Gent.”

Kersvers lijsttrekker Anneleen Van Bossuyt: “Ik wil het Gentse N-VA-bestuur en de Gentse N-VA-leden eerst en vooral van harte bedanken voor hun steun en voor het vertrouwen. Dit is een echte eer en ook een hele verantwoordelijkheid. Ik kijk ernaar uit om samen met onze sterke ploeg campagne te voeren en in alle  wijken en deelgemeenten op pad te gaan om onze ideeën voor te stellen. We werken momenteel hard aan de voorbereiding van een programma dat de ambitie heeft om de toekomst van Gent veilig te stellen.”

Cammaert: “De opdracht is niet min. De huidige meerderheid behaalde in 2018 samen bijna 70% van de stemmen. Maar de recente peiling van de krant Het Nieuwsblad/De Gentenaar geeft aan dat veel mensen teleurgesteld zijn in burgemeester Mathias De Clercq. Dat voelen we ook op straat tijdens de huisbezoeken die we de voorbije maanden en jaren overal deden.”

Van Bossuyt: “Voor wie een koerswijziging wil, is de N-VA de enige garantie. Anders dreigt meer van hetzelfde en een stem voor de extremen zet evenmin zoden aan de dijk. Met N-VA Gent beloven we de kiezer een beleid dat duidelijk andere klemtonen legt, dat luistert naar zijn burgers, en dat kiest voor evenwicht. Gent is een prachtige stad en ik ben er fier op Gentenaar te zijn. De kiezer mag er op rekenen dat ik me 100% voor onze stad en zijn bewoners zal inzetten.”