Unieke Nieuwjaarsreceptie 2021

Op 1 februari 2021

Deze middag hielden we onze allereerste - en hopelijk ook allerlaatste - digitale nieuwjaarsreceptie.

Meer dan 100 leden en sympathisanten hadden ingelogd voor deze unieke gebeurtenis.

Nadat iedereen voorzien was van een natje en een droogje, stak onze voorzitter Bob Cammaert van wal. Zijn hoopvolle boodschap over de werking van onze afdeling, en het blijven doorgaan van onze samenleving als geheel, werd gesmaakt door de aanwezigen. De volgende spreker was fractievoorzitter en Kamerlid Anneleen Van Bossuyt die nauwgezet de vele pijnpunten van het beleid van de Vivaldisten in Gent en federaal fileerde. Telkens daar ons alternatief mooi tegen afzettend. Als primeur liet ze de aanwezigen weten vol te gaan voor het N-VA ondervoorzitterschap. De steun stroomde binnen via de chat. Tot slot gaf ook Vlaams Minister Matthias Diependaele een wervende uiteenzetting over het belang van een gemeenschap die je opbouwt via gedeelde normen en waarden en een gedeelde taal. En ook dat de Vlaamse weerbaarheid bovenal toekomst gericht is en zich sterk manifesteert in onze kenniseconomie.

Kortom een uitermate boeiende middag. Zo bleek ook uit de enthousiaste reacties van de aanwezigen. We kijken al uit naar onze volgende activiteiten, in het bijzonder de nieuwjaarsreceptie in 2022. Hopelijk dan wel in levende lijve.

Bob Cammaert